Dat parfum ervoor kan zorgen dat je je zekerder voelt tijdens een sollicitatiegesprek was al bekend. En dat te veel of te sterke parfum een negatief effect kan hebben op de uitkomst van het gesprek ook. Maar dat er nu een geurtje ontwikkeld is waarmee je gegarandeerd wordt aangenomen, is groot nieuws!

Geur en emotie

Geuren hebben een enorme impact op de mens. Bijna 80% van onze emoties is gebaseerd op wat we ruiken in plaats van wat we horen, voelen of zien. Dit komt doordat de geurmoleculen die we via het reukorgaan binnenkrijgen zich binden met zintuigcellen. Deze verbinding roept een reactie op waarbij er signalen naar de hersenen geleid worden. In de hersenen krijgen deze geursignalen vervolgens een betekenis, namelijk dat deze als fijn ervaren worden of juist als onprettig. Daarnaast zijn er ook veel geuren die een reactie teweegbrengen in het onderbewustzijn van de mens. Hierdoor kunnen dus instinctief bepaalde gevoelens en emoties bij iemand loskomen na het ruiken van een geur. En hoe ideaal is het dan als dit gevoelens zijn  die ervoor zorgen dat jij aangenomen wordt voor je droombaan.

De geur van geluk

Het in Kiev gevestigde beautybedrijf Vigôr Cosmetics heeft een parfum ontwikkeld dat precies die stemming bij iemand teweegbrengt. Bij het ruiken van deze geur komen alleen maar positieve gevoelens en emoties in het onderbewustzijn naar boven. Het parfum bevat onder andere vanille-extract en citrus. De geur van vanille gaat gepaard met gevoelens van veiligheid, warmte en geborgenheid. In het onderbewustzijn kan deze geur ertoe leiden dat iemand zich vanaf het eerste moment vertrouwd voelt bij de ander. Ook de geur van citrus is gerelateerd aan positiviteit. Dit aroma roept onmiddellijk een geluksgevoel op. De verdere ingrediënten van dit wonderparfum willen de makers helaas niet prijsgeven.

sollicitatieparfum

Maximaal resultaat

Dat een geur ervoor zorgt dat je zeker aangenomen wordt, klinkt natuurlijk veel te mooi om waar te zijn. Eerst zien dan geloven. Op deze reacties zijn de medewerkers van Vigôr Cosmetics tot in de puntjes voorbereid.  Ze hebben het geurtje een jaar lang in diverse settings uitvoerig getest. Door middel van drie verschillende onderzoeken kwamen ze erachter dat de gunfactor van de personen die het parfum droegen significant hoger lag dan dat van de personen die deze geur niet op hadden. Zo kregen serveersters met het parfum gemiddeld 65% hogere fooien dan hun collega’s zonder dit aroma. Maar nog belangrijker: uit een groot landelijk onderzoek met proefsollicitaties bleek dat 93% van de groep met parfumdragende sollicitanten aangenomen zou worden, tegenover 57% van de groep zonder het parfum! Met een deelnemersaantal van 268 personen is dit een overtuigende uitslag.

Waar verkrijgbaar?

Over de specifieke informatie omtrent het sollicitatiegeurtje doen de makers nog behoorlijk geheimzinnig. Zo willen ze over de naam en prijs van het geurtje nog niets loslaten. En ook over de dag van lancering hebben ze slechts laten doorschemeren dat het ergens begin april zal zijn. Zodra wij de precieze datum weten staan we natuurlijk vooraan in de rij om de wondergeur te bemachtigen. En we nemen er ook een voor jou mee. Kan jij dit parfum wel gebruiken? Je kan ‘m winnen!  Like ons op facebook en wie weet sleep jij binnenkort door dit succesaroma jouw droombaan in de wacht.

(De winactie loopt t/m vrijdag 6 april 2018)

De laatste vacatures



Ilse is gek op taal. Ze houdt ervan een perfecte tekst te creëren door te spelen met synoniemen en woordvolgordes. Daarnaast blijft ze graag op de hoogte van de digitale trends op de arbeidsmarkt en op de werkvloer. Haar interesses liggen bij thema’s als tech en online marketing, maar ook bij carrière en lifestyle. Genoeg inspiratie voor leuke blogs dus.


Dit vind je ook interessant