Het grootste onlinestreamingplatform ‘Netflix’ draait momenteel een test om advertenties te tonen tussen afleveringen van series. De test draait bij enkele gebruikers en is alleen te zien op smart tv.

Geen advertenties van producten

Gelukkig is het allemaal een stuk minder erg dan het lijkt. Het is namelijk niet zo dat jij verplicht moet kijken naar allerlei nieuwe producten die je niet nodig hebt. De advertenties waar het om gaat zijn teasers van series of films waarin je -op basis van je kijkgedrag- geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Waar je eerder tussen afleveringen door de aftiteling te zien kreeg -een perfect moment om snel even wat drinken te pakken of naar het toilet te gaan- krijg je nu teasers voor andere series te zien in deze break. Als je dus al twijfelde of je nog met deze serie verder wou gaan, helpt Netflix je meteen met het bieden van een leuk alternatief.

Wegklikken kan

Mocht je toch verder willen gaan met de serie waar je in bezig was, dan kun je er gelukkig ook gewoon voor kiezen om de teaser weg te klikken en direct door te gaan naar je volgende aflevering. Het valt dus allemaal reuze mee met hoe irritant deze ‘reclame’ gaat worden.

Mocht je trouwens überhaupt uitgesloten willen worden van de testgroep, dan kun je nog altijd naar de ‘Do Not Test’-pagina op Netflix.com om je er definitief voor af te melden.

Wanneer wordt het ingevoerd?

Momenteel wordt er bij een aantal gebruikers een test gedraaid met deze nieuwe advertenties. Het is nog niet duidelijk of en wanneer Netflix dit definitief doorvoert voor alle gebruikers.



Ilse is gek op taal. Ze houdt ervan een perfecte tekst te creëren door te spelen met synoniemen en woordvolgordes. Daarnaast blijft ze graag op de hoogte van de digitale trends op de arbeidsmarkt en op de werkvloer. Haar interesses liggen bij thema’s als tech en online marketing, maar ook bij carrière en lifestyle. Genoeg inspiratie voor leuke blogs dus.


Dit vind je ook interessant