Je kennis up-to-date houden, netwerken en zorgen dat dat vlammetje (je passie voor je werk) blijft branden. Af en toe een marketingevenement bijwonen, heeft alleen maar voordelen. Ze zijn er in alle soorten en maten, van gratis tot behoorlijk prijzig. Van trainingen tot lezingen, met bekende sprekers en nieuwe talenten. Je kunt er één in Nederland uitkiezen, maar voorbij onze landsgrenzen is natuurlijk ook van alles in de aanbieding. Hoe ga je kiezen? Wij hebben voor elke maand tot het eind van het jaar een interessante optie voor je!

Mei – DIGITAL MARKETING LIVE! 2018

Deze maand kun je je hart ophalen bij de Beurs van Berlage. Digital Marketing Live! vindt daar 31 mei voor de zevende keer plaats. Naar eigen zeggen het grootste marketingevent van de Benelux gericht op online marketing, advertising en interactieve media. Je kunt er van alles te weten komen in de vorm van onder meer demo’s, workshops, pitches en discussies. Er komen 180 (inter)nationale sprekers (van merken als About You, KLM, Mountview, Fantube en het Van Gogh Museum) en meer dan 2000 bezoekers. De eerste tickets zijn al verkocht, maar de (duurdere) late bird tickets zijn nog beschikbaar (€165,-). Wil jij graag meer weten over influencer marketing, digital strategy, de toekomst van digital brand communication en neuromarketing? Dan heb je met dit evenement misschien precies de inspirerende plek te pakken die bij je past! (31 mei @ Amsterdam)

Juni – Savage Marketing

Op 13 en 14 juni heb je de kans om je marketinghorizon te verbreden bij Savage Marketing in Amsterdam. De prijs is wel wat hoger: €500,- voor een kaartje met o.a. toegang tot alle keynotes en break out sessions. En €1000,- voor een speciaal netwerkticket. Het loont de moeite om met een groepje te gaan, wat ben je met meer mensen, scheelt je dat €150,- (een groepsticket is €350,-). De sprekers die aan bod komen zijn van grote merken als BMW, Google, Huawei en Unilever. Uniek in zijn soort door de grote diversiteit aan sprekers, het interactieve karakter en de waardevolle inkijkjes in digitale marketing die je hier mag verwachten. (13 -14 jun @ Amsterdam)

Juli – MozCon

Iets verder van huis en tegen nog wat hogere prijzen, maar dan heb je ook wat: MozCon. In het inspirerende Seattle kom je hier in contact met exceptionele sprekers die je meenemen in hun wereld. Lesjes SEO, alles wat je wil weten over Growth Hacking, de mobiele wereld, content marketing, analytics en meer. Alles omtrent het marketing van de toekomst en hét netwerkevenement bij uitstek. Praat met de besten uit het veld, trek talenten van Moz aan hun mouw en leer mogelijk nog meer van de mensen om je heen dan van de praatjes op het podium. En als klap op de vuurpijl: ga op de foto met Roger, de vriendelijke huisrobot. (9-11 juli @ Seattle)

Augustus – Digital Summit

Als je dan toch in Amerika bent, plak er nog een maandje vakantie aan vast en ga in augustus naar Washington DC voor Digital Summit. Een bruisend samenkomen van onder meer de top van MTV, Sony Music, BBC en meer. Aan de hand van meer dan 50 diepgaande workshops en sessies ben je er zeker van dat jij op de hoogte bent van het nieuwste van het nieuwste. Rugzakje gevuld met tactieken die je direct thuis in praktijk kan brengen? Ga dan vooral ook wat handen schudden hier en daar. Mingle and connect! Wie weet kom je terug met een aantal interessante prospects, zakenpartners of gewoon leuke contacten uit het veld. Maar ga er ook heen om de kennis met je collega’s te delen (je krijgt toegang tot de presentaties), de free giveaways en het feesten met gelijkgestemden! (27-28 aug @ Washington DC)

September – #DMWF Conference & Expo Europe

Eenmaal terug in ons koude kikkerland kun je je al vrij snel weer opmaken voor #DMWF Conference @ Expo Europe. Pak je gereedschapskist in met alle tools om de toekomstige uitdagingen in digitale marketing en social media met succes aan te vliegen. De sprekers brengen je hier namelijk op de hoogte van de nieuwste ideeën in branding, ecommerce, influencer marketing, personalisatie, VR, AI en meer. Wie er precies allemaal komen, is nog niet volledig bekend. Maar voorgaande jaren waren er o.a. sprekers van The Walt Disney Company, Domino’s, G-Star, Adidas, Nike, Audi en Bugaboo. Daar is vast veel van te leren! (19-20 sept @ Amsterdam)

Oktober – On Brand

On Brand gaat over, jawel: branding. Vorig jaar waren er onder andere de inspirerende verhalen van ijzersterke merken als HEMA, Ben & Jerry’s en KLM. Interessant om te horen hoe zij ook struggles kennen, hoe ze dat weten om te buigen en uiteindelijk met geweldige ideeën komen die inslaan als een bom. Natuurlijk draait het ook hier om zien en gezien worden – dus doe daar je voordeel mee en stop je zakken vol met visitekaartjes. (11 okt @ Amsterdam)

November – Social Media Week

Relatief dichtbij huis, maar toch een heel andere wereld: het sprankelende Londen. Dé plek waar zoveel mooie ideeën zijn bedacht, gigantisch veel toptalent vandaan komt en waar veel te leren is. Altijd een goede plek om te gaan netwerken en de Social Media Week is daar bij uitstek geschikt voor. Data, paid media, video, storytelling, VR, AI, chatbots: een heel scala aan interessante topics. Merken zijn onder meer Pinterest, Instagram, Facebook, Hootsuite en Buzzfeed. Reken maar dat je vol frisse ideeën weer terug in he vliegtuig stapt. Je kunt zelfs ervoor kiezen om op 1 dag heen-en-weer te gaan. Maar de Londense pubs na zo’n dag links laten liggen, is misschien wel een lastige opgave.

December – Website van het Jaar Award Night

Om het jaar feestelijk af te sluiten, kun je je in december wagen aan een award-avondje. De Website van het Jaar Verkiezing is een initiatief van MetrixLab in samenwerking met Emerce. De verkiezing wordt naast Nederland ook gehouden in Duitsland, Frankrijk, India, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Wie heeft de beste en wie de populairste website? Binnen 24 categorieën kiest het publiek de favoriete sites op inhoud, navigatie, design en aanbevelingsintentie. Op z’n Amerikaans in Amsterdam zeg maar.

Naar wat voor evenement jouw voorkeur ook uitgaat, het is altijd leuk om eens een kijkje te nemen en al houd je er geen relevante kennis aan over – dan heb je toch aan je netwerkskills gewerkt en wie weet nog wat waardevolle connecties opgedaan. Desalniettemin loont het wel de moeite om vooraf goed uit te zoeken wie er precies gaan spreken en of de onderwerpen aansluiten op je interesses. En maak er vooral ook een leuk feestje van!



Eva
Auteur

Eva Haarsma is senior content marketeer. Voor ons gaat ze op zoek naar de nieuwste trends op het gebied van online marketing, carrière en lifestyle. Ze pluist onze database uit op zoek naar interessante facts en houdt je op de hoogte van relevant nieuws. Ervaren in het ondersteunen van anderen tijdens de verschillende stappen in het sollicitatieproces en uiteraard graag aan het schrijven.


Dit vind je ook interessant