Geen sociale app is nog veilig voor de toepassing van stories, Snapchat-stijl. Ook LinkedIn lanceert nu de mogelijkheid om korte filmpjes te posten om deze vervolgens door je netwerk te laten bekijken. De nieuwe toepassing van LinkedIn, Student Voices, is vooralsnog alleen gericht op Amerikaanse studenten maar heeft de potentie om internationaal ook voet aan de grond te krijgen. Het doel van de nieuwe LinkedIn stories is namelijk om studenten hun academische hoogtepunten te laten delen met hun netwerk. Real time.

LinkedIn moet jonger

LinkedIn lijkt met deze nieuwe toepassing de jongere generatie te willen aanspreken, iets waar het bedrijf tot op heden nog moeite mee heeft. Het professionele en soms zelfs ‘stijve’ imago van LinkedIn moet dus op de schop. Is student Voices de oplossing of is dit een té hippe toepassing voor het carrièreplatform?

Naast Student Voices is LinkedIn aan het experimenteren met meer toepassingen die de jeugd moeten gaan aanspreken. Zo zouden er GIF-reacties in de maak zijn, verschillende ‘reactie-mogelijkheden’ door middel van emoji’s zoals we ze kennen van Facebook en de toepassing om je locatie te delen met je netwerk.

LinkedIn Student Voices (bron: TechCrunch)

Nieuwe recruitmentmethode?

In tegenstelling tot Snapchat-, Instagram-, Facebook- of WhatsApp-stories verdwijnt de content die op Student Voices wordt geplaatst niet na een bepaalde tijd. Volgens LinkedIn is dit nodig om studenten een podium te geven waardoor ze opgemerkt kunnen worden door recruiters. Het delen van internships, carrièrebeurzen en andere academische prestaties wordt dan ook gestimuleerd, waardoor de kans op een baan na het afstuderen volgens LinkedIn zou vergroten. Een nobel streven, maar verhoogt dit niet de prestatiedrang die langzamerhand z’n tol lijkt te eisen?

Vooralsnog staat de nieuwe toepassing van LinkedIn nog behoorlijk in de kinderschoenen en is deze bewust gelimiteerd tot Amerikaanse universiteiten. Desalniettemin zouden LinkedIn stories een vlucht kunnen nemen waarmee de recruitmentwereld voorgoed zou veranderen. Jezelf met een kort filmpje promoten op een professioneel platform, waar recruiters niet op je profiel terecht hoeven komen maar jou simpelweg uit de verschillende stories moeten plukken, kan wel eens een slimme nieuwe methode worden.

We zijn benieuwd!

 



Auteur

Sara heeft een grote passie voor schrijven. Of het nu gaat om academische teksten of korte, luchtige artikeltjes - ze schrijft het met plezier. Met een brede interesse en veel creativiteit ziet ze overal een verhaal in. Ze zit daarom als copywriter helemaal op haar plek!


Dit vind je ook interessant