Online marketing is kandidaat voor de prijs ‘meest gepubliceerde blogartikelen op het internet per niche’. Hoewel er veel slechte artikelen op het internet te vinden zijn, is de onlinemarketing-sector ook verantwoordelijk voor ontzettend veel goede artikelen.

Welke? We hebben een lijst gemaakt met artikelen die je moet lezen deze zomer.

Neuromarketing in 2017: A Guide

Elke online marketeer wil erachter komen welke advertentie het beste werkt bij de klant. Dit artikel over neuromarketing is in dat opzicht zeer de moeite waard. Het legt van begin tot eind uit hoe de psychologie erachter werkt. Daarnaast geeft de auteur voorbeelden  van advertenties van bekende bedrijven die gebruik maakten van neuromarketing.

 

How Coltrane Curtis went from MTV VJ to influencer wrangler

In dit interview met Coltrane Curtis leer je hoe de influencer-business werkt. Voor hem is influencer marketing geen discipline, maar een vorm van communicatie.

 

De laatste vacatures

How to get started with design thinking

Waarom we design thinking nodig hebben in online marketing. Niets meer, niets minder.

 

‘Dear First Name’ is not good enough

Ongeopende mails? Dat komt doordat we niet persoonlijk genoeg zijn in onze mails, aldus Veronika Birnkammer. Slechts 5% van alle marketeers weet de klant te triggeren om de e-mail te openen. Birnkammer legt in dit artikel uit hoe je de customer journey kunt personaliseren.

 

How to Sell Anything to Anyone by Telling Great Stories

Wanneer je een product koopt om het verhaal, niet om het product zelf. Natasha Che legt in een sterk, kort artikel uit hoe je storytelling kunt toepassen om iets beter te verkopen. Wij zijn fan!

 

Millennial experts are over — meet the teenage thought leaders marketing Gen Z to the masses

Focus je niet langer op millennials: generatie Z komt eraan. 72 miljoen mensen die het grootste deel van hun leven op social media hebben staan. Zij bepalen wat cool is.

 

How people spend time on social platforms globally, in 5 charts

Kort maar krachtig: op deze socialmedia-kanalen zijn mensen te vinden.

 

Welk artikel zou jij je medemarketeers aanraden om te lezen?



Auteur

Ilse is ontwerper in de breedste zin van het woord. Geen designkwestie is haar te veel – ze studeerde cum laude af als crossmedia designer. Ze staat bekend om haar vroege opstaan, liefde voor pasta en absurde leessnelheid.


Dit vind je ook interessant